Lipsa somnului favorizează îngrăşarea

lipsa-somnului-favorizeaza-ingrasarea

Vrei să fii un părinte modern, deci indulgent, genul care îşi apropie copilul prin dovezi de prietenie şi complicitate la şotii, nu prin severitate şi autoritate. Însă, înainte să-i dai liber să facă ce vrea, aminteşte-ţi că nu el trebuie să ia deciziile, mai ales în ce priveşte ce e sănătos şi ce nu. Aşa încât, data viitoare când protestează că nu vrea să se culce devreme, oricât de duios te-ar implora, convinge-l meargă la culcare la o oră rezonabilă: somnul haotic duce la îngrăşare.

Potrivit unui nou studiu, pentru fiecare oră de somn pierdută, copiii iau în greutate peste o jumătate de kilogram. Cercetătorii de la University of Otago (Dunedin, Noua Zeelandă), susţin că un copil cu vârsta între 3 şi 5 ani trebuie să doarmă, în medie, 11 ore pe noapte. Aceştia au observat că micuţii care se odihnesc mai puţin se îngraşă cu aproape un kilogram pentru fiecare oră de somn în minus, iar procesul de îngrăşare durează până la împlinirea vârstei de 7 ani.

Oamenii de ştiinţă au declarat pentru British Medical Journal că acei copii care nu dorm suficient sunt mai predispuşi la obezitate şi au recomandat obiceiuri adecvate de somn pentru toţi, ca o măsură de sănătate publică.

Experţii susţin că există doi factori care duc la îngrăşarea micuţilor: pe de o parte faptul că au mai mult timp pentru gustări, iar pe de altă parte apariţia unor transformări la nivel hormonal, cauzate de lipsa somnului. Mai exact, privarea de odihnă creează un deficit de leptină şi creşte cantitatea de grelină, doi hormoni responsabili cu senzaţia de foame.

Cu toate acestea, nu s-a demonstrat dacă obezitatea la copii poate fi redusă prin creşterea numărului de ore de somn. Potrivit American Academy of Sleep Medicine, preşcolarii ar trebui să doarmă între 11 şi 13 ore pe noapte, iar şcolarii – între 10 şi 11 ore.

Sursa: The Telegraph

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>